Kontakt:

Blog > Komentarze do wpisu

Głosuj na projekt nr 15!

Od 14 do 24 czerwca można głosować na projekty zgłoszone do budżetu partycypacyjnego. Zachęcamy do głosowania w obszarze Żoliborza Centralnego na projekt nr 15, przygotowany przez Stowarzyszenie Żoliborzan: "Bezpieczna i przyjazna przestrzeń ulicy Słowackiego: przejście dla pieszych, pasy dla rowerów, nowe miejsca postojowe". (link>>)

Ulica Słowackiego - przyjazna przestrzeń

Zebra na Słowackiego - tak byłoNa ulicy Słowackiego trzeba przede wszystkim wyznaczyć przejście dla pieszych przed Urzędem Dzielnicy. O tym, jak idiotyczne jest zmuszanie mieszkańców do biegania przejściem podziemnym w centrum dzielnicy pisaliśmy wiele razy (link>>, link>>), a o tym, że żoliborzanie potrzebują tego przejścia, każdy mógł się przekonać cztery lata temu, gdy pod petycją w tej sprawie podpisało się ponad 1100 osób. Urzędnicy pozostali głusi na argumenty, więc proponujemy realizację przejścia z budżetu partycypacyjnego, ze środków, o których rozdysponowaniu zdecydują sami mieszkańcy.

Zmaluj zebrę!Przy okazji można poprawić przestrzeń ulicy Słowackiego. Przed Urzędem Dzielnicy jezdnia ma teraz cztery pasy ruchu, z czego wykorzystywane są tylko dwa. W stronę placu Wilsona ulica Słowackiego aż do Suzina ma jeden pas ruchu - czyli taka jest przepustowość ulicy, dodatkowy pas od Suzina do Toeplitza nic tu nie zmienia (jeśli ktoś nie wierzy, może zapytać pierwszego z brzegu hydraulika, czy przepustowość rury określa jej fragment najwęższy czy najszerszy). W stronę Hali Marymonckiej ulica Słowackiego ma dwa pasy, ale ruch w tym kierunku (w szczycie popołudniowym) jest mniejszy, niż na jednym pasie w kierunku placu Wilsona (w szczycie porannym, wg danych ZDM) - więc tu też samochody zmieszczą się na jednym pasie.

Dzięki przeznaczeniu dla ruchu po jednym pasie w każdym kierunku, zyskujemy:
- bezpieczne przejście przed Urzędem Dzielnicy
- miejsce na wyznaczenie pasów rowerowych na istniejącej jezdni (zamiast niespełniającej standardów pseudościeżki po stronie WSM)
- 20 nowych miejsc postojowych przy Feniksie
- dodatkowe przejście dla pieszych przy Szczepanowskiego (tam gdzie teraz jest tylko przejście przez tory tramwajowe).

Szczegóły projektu na poniższej mapce, a cały wniosek można przeczytać tu (link>>). Koszt zmian to zaledwie 125 tys. zł., czyli 6% żoliborskiego budżetu partycypacyjnego, niecały 1 promil całego budżetu dzielnicy. Nawiasem mówiąc na Słowackiego można by wyznaczyć przynajmniej 70 nowych miejsc postojowych, ale koszty byłyby wyraźnie wyższe - więc odłożyliśmy to do kolejnych edycji budżetu partycypacyjnego.

Projekt ul. Słowackiego - mapa

 

Zasady głosowania

Głosować można od wtorku 14 czerwca do piątku 24 czerwca, najlepiej przez internet na stronie twojbudzet.um.warszawa.pl (strona głosowania: link>>). System internetowy pomoże w głosowaniu i ostrzeże przed ewentualnymi błędami - ale jeśli ktoś bardzo chce głosować papierowo, to będzie można to zrobić osobiście w Urzędzie Dzielnicy (codziennie w godzinach pracy Urzędu oraz w sobotę i niedzielę 18-19 czerwca w godzinach 10:00-14:00).

Głosować mogą wszyscy, niezależnie od wieku, mieszkańcy Warszawy - pod uwagę nie jest brane zameldowanie, tylko zamieszkanie w Warszawie. Dzielnicę, w której się głosuje, można dowolnie wybrać: jeśli ktoś formalnie mieszka gdzie indziej, ale częściej przebywa na Żoliborzu i czuje się związany z naszą dzielnicą - może głosować na projekty żoliborskie. Żoliborz został podzielony na cztery obszary lokalne - należy wybrać jeden, w którym chce się zagłosować, ale tu też wybór jest dowolny, polecamy więc głosowanie na projekty w obszarze Żoliborza Centralnego, przede wszystkim na nr 15 :)

W głosowaniu możemy poprzeć dowolną liczbę projektów, ale ich łączny koszt nie może przekroczyć budżetu, który mamy do dyspozycji. W żoliborskich budżetach lokalnych jest po 475 tys. złotych, i w tym limicie trzeba się zmieścić wybierając projekty w głosowaniu.

Ponadto polecamy

Zdecydowanie namawiamy do głosowania na infrastrukturę - bo o ile na finansowanie wydarzeń kulturalnych Urząd Dzielnicy ma środki i przy odrobinie starań można wsparcie finansowe uzyskać, o tyle gdy mieszkańcy chcą coś zmienić w infrastrukturze słyszą zazwyczaj "niedasię".

Poniżej projekty które nam się podobają i które polecamy do rozważenia PT Czytelnikom:

Żoliborz Centralny (czyli Oficerski, Urzędniczy i WSM):
nr 11. Uwolnić Śmiałą! Udrożnienie Śmiałej na odcinku biblioteka publiczna - al. Wojska Polskiego 12, koszt 25 000 zł. link>>
nr 15. Bezpieczna i przyjazna przestrzeń ulicy Słowackiego: przejście dla pieszych, pasy dla rowerów, nowe miejsca postojowe, koszt 125 000 zł. link>>
nr 16. Rewitalizacja Alei Wojska Polskiego na Żoliborzu, koszt 262 000 zł. link>>

Sady Żoliborskie, Zatrasie:
nr 1. Bezpieczna droga do SP267, koszt 80 000 zł. link>>
nr 4. Bezpieczne przejście dla pieszych przy Broniewskiego 26, koszt 35 000 zł. link>>
nr 13. Rekreacja dla seniorów w parku "Sady Żoliborskie". Łączymy pokolenia., koszt 205 000 zł. link>>

Marymont-Potok, Żoliborz Dziennikarski:
nr 1. Rowerowy Żoliborz - Dziennikarski i Marymont, koszt 85 300 zł. link>>
nr 4. Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż Krasińskiego i Gwiaździstej od końca uliczki parkingowej do ul. Promyka, koszt 30 000 zł. link>>
nr 5. Frutti Per Tutti - sad przy pętli na Potockiej, koszt 27 600 zł. link>>
nr 10. Ciszej na Kępie Potockiej, koszt 150 000 zł. link>>

Szczegóły wszystkich projektów można sprawdzić w internecie pod podanymi linkami - zachęcamy do głosowania!

Plakat zebra na Słowackiego 

(DMR)

sobota, 11 czerwca 2016, placwilsona

Polecane wpisy

  • Nowy numer "Naszego Żoliborza"

    Ukazał się nowy numer „Naszego Żoliborza” – pisma Stowarzyszenia Żoliborzan. W 18. numerze naszej gazety piszemy: - o moście Krasińskiego: sta

  • Głosuj na projekty nr 16 i 32!

    Od 16 do 26 czerwca można głosować na projekty zgłoszone do budżetu partycypacyjnego. Zachęcamy do głosowania na projekt nr 16, przygotowany przez Stowarzyszeni

  • Żoliborz Obywatelski

    Na dzisiejszej sesji Rady Dzielnicy ogłoszono powstanie nowego Klubu Radnych - Żoliborz Obywatelski. Klub tworzą radni wybrani z list Platformy Obywatelskiej: D

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
Gość: Marcin, *.play-internet.pl
2016/06/18 17:07:02
Niestety nie mogę się zgodzić z szacunkami odnośnie skutków realizacji projektu #15. Mieszkam bezpośrednio przy Słowackiego i spędzam w mieszkaniu, przy oknie, większość czasu, obserwując tym samym ruch na jezdni. Dwa pasy ruchu w jedna strone na odcinku tej ulicy mają ważny wpływ na przepustowość jezdni. Wynika to przede wszystkim z dużej liczby samochodów skrecajacych w Cieszkowskiego, które na dodatek ustępują tramwajom. Jeśli na odcinku od pl. Wilsona do Cieszkowskiego byłby tylko jeden pas w te stronę, pojazdy musiałyby czekać na skrecajacych samochody, a więc w praktyce i na jadące obok tramwaje. (proszę zapytać hydraulika, o rurę pojedynczej grubości, która rozdziela się na dwie pojedynczej grubosci).
Podobny problem będzie z samochodami parkujacymi, które także będą ograniczać ruch w trakcie wykonywania manewrów.
W końcu, zwężenie ulicy prowadzącej bezpośrednio do straży pożarnej tez nie wydaje się korzystne - wydłuży się dojazd wozów strażackich, które teraz znacznie latwiej mogą się przeciskac pomiędzy samochodami.
-
2016/06/18 23:39:30
Setki przykładów ulic z jednym pasem ruchu w Warszawie wskazują, że takie ulice nie są utrudnieniem ani dla parkujących, ani dla skręcających, ani dla straży pożarnej. Najnowszy przykład to ulica Krasińskiego od placu Wilsona do Stołecznej: wielu wieszczyło "komunikacyjny armageddon" po zwężeniu z dwóch do jednego pasa ruchu - oczywiście nic takiego nie nastąpiło